sadel problem..

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare favvo_tjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 747
F

favvo_tjejen

har iaf köprt en ny sadel nu som är väl utprovad! men min polle fortsätter ändå att sparka direkt man tänker spänna sadel gjorden!:( försöker dra lugnt och bara spänna något hål i taget.. vad ska man göra för att få bort det!? :confused:

Han kanske TROR att det ska göra ont fortfarande?
Är så van vid det, att han grinar illa av ren reflex? :confused:

Bara lite gissningar ;)

Min pålla är också lite sådan, fast hon sparkar inte, biter bara lite i uppindningsgrimskaftet.

Har hon haft ont av sadeln så går det ju inte över bara för att du byter (i alla fall inte på en gång). Troligtvis är hon öm i musklerna, särskillt där sadelgjorden ska ligga brukar de spänna i. En genomgång av massör kanske kan göra susen!

Mitt sto är likadant. Spelar ingen roll om det är en sadel, en sele, en vojlock, ett täcke eller vadsomhelst som sitter åt. Hon grinar illa o biter i repen. Har alltid gjort och eftersom vi köpte henne vuxen så är det svårt att få bort.
Så det är säkert inte sadeln, utan din häst har lagt sig till med en olat helt enkelt. Och det är ofta svårt att få bort, men det kan ju gå om man är konsekvent i vissa fall.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: skogaliten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 000
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka