Sadel runt 105-110 grader?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Homsantofft
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 978
H

Homsantofft

Finns det någon som har förslag på sadlar som ligger runt 105-110 grader? Gärna dressyr eller islandssadel passade bred och rak rygg.
Helst inom rimlig prisklass. :)

Sv: Sadel runt 105-110 grader?

Jag har en Kentaur Artemis som jag nyligen fick ändra i storlek till XL , det motsvarar 105 grader. Men det är max. Även min Kieffer dresyrsadel kan värmas om till XL, som oxå den ska motsvarar 105 grader, som jag har till min andra häst. Men större vet jag inte, då blir det bomlöst. Både dessa sadlarna pasar hästar med rakare ryggar.

Tack så jättemycket för ditt svar! Jag har funderat lite på en kentaur, ska ta och kolla in din modell!

Cliff Barnsby fit 4-5, Pfiffs nya med utbytbara järn, HDR haflinger, Albion xw, Silhouette xw för att nämna några.

Tack så jättemycket!
Ska ta och kika på några sadlar och sen!
Tekna har jag haft men den var tyvärr för lång så väntar på att den ska komma ut i 16,5"

Om Tekna dressyr fungerade men var för stor så kanske Lippo kan vara ett alternativ för den ska vara liten i str. så 17" jämförbar med 16.5.

Jag väntar också på att Teknan i Isismodellen i 16,5 ska komma är grymt nyfiken på denoch hoppas den är riktigt rak.

Morris & Nolan är väldigt breda, jag har en islandsmodell bomvidd 34, den är ca. 110 grader, superskön!

Crown 31 eller 32 kanske.
Fick crown jessica utpassad till min häst, och han är bred enligt dom:grin:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka