Sadel, sadel, sadel...

Sv: Sadel, sadel, sadel...

malinsky skrev:
Tack för svaret..

Men vad är M&N

M n´M vet jag vad det är ;) Jag måste nog skriva ut tråden så jag får koll.. de sadlar du nämner, det är genomgående dressyrsadlar va?

Ja, bara dressyrsadlar. NÄr det gäller hopp har jag Pessoa en gammal och en ny samt en Frank Baines gammal som jag inte rider i den är för mycket sadel (stöd mm) Men jag är Pessoafreak. Har en gammal A/O och en ny AMO, på den sistnämnda ska jag ta bort de små bananstöden fram (har inga bak) Då blir den perfekt:love: Underbar.
Hästen tycker om den. Och den gamla också, den har alla hästar utom en funkat jättebra med. Den som inte funkade var en som hade alldeles för hög manke, det är inte cutback på den.

Men till dressyrsadlarna:
M&N är Morris & Nolan. Bra och skön att rida i tycker jag. Men med kilbossor. Nu är jag inte längre säker på att det är så illa, när jag pratat med min tränare och flera experter. Tränaren tycker hon jobba rjättebra med sadeln, ser inte ut att ha några problem med den. Ang kilbossorna så kan det vara så att det inte är bra när hon står men när hon arbetar kommer hon upp med framdelen och höjker rygge och blir då rakare. Och det är ju som det är i arbete man ska gå efter inte stallgången. Av de jag provat märkte jag en skillnad mot min enbart med caprillin som är luftstoppad. Övriga gick hon som vanligt i eller sämre.:mad:

Många jag känner som har Edinburgh är nöjda med det.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
536
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025