Sadel storlek

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nadin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 481
N

Nadin

Skulle vilja köpa en sadel till en travhäst,den hon har nu är gammal och inte riktigt bekvämt, varken för henne eller för mig.Undrar vart mätter jag henne att kunna få köpa rätt storlek på sadeln för henne.
Är det någon som vet?
Och några tips vilka sadlar (märke) som passar till travhäst?
:smirk: tacksam för svar.

Sv: Sadel storlek

Det är väldigt induviduellt hur en hästs rygg ser ut travare kan vara väldigt olika byggda så en sadel som passar en passaar inte en annan osv. Jag tycker du ska ta ut en som provar ut sadlar, tex sadelmakare som provar ut en sadel åt dig. På så vis får du och din häst en sadel som passar er båda! De brukar kunna ta med ett urval av sadlar av olika modeller, märken och prisklasser.

Lycka till! :)

Finns några bra sadelmakare i stockholms området? Nära Märsta? :crazy:

Det vet jag inte men det finns det nog! Prova söka på nätet! Tror att Mustang åker och provar ut sadlar, blandar alltid ihop butikerna...

Vad jag vet så finns Mustang, som till och med ligger I Märsta.

Huruvida de är kunniga och har god service vet jag inte då jag aldrig varit där.

De finns inte kvar längre i märsta,men tack för tipset.

som ngn. sa, travhäster är MYCKEt olika. min häst är mycket kraftig och stor, ganska bred över ryggen och KRAFTIG hals. hade han inte frysmärkningen skulle ingen tro mej om jag sa travare. Men många travare är smala över ryggen, speciellt och dom är travtränade nyligen.. Vilken prisklass skall du ha på sadeln?

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
131
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: warg
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V