Sadel+stövlar=irriterande oljud

Widerberg

Trådstartare
Om jag rider med ridstövlarna (mountain horse rimfrost) uppstår
världens mest irriterande ljud när de "gnids" sas mot sadeln (en Wintec).
Kvittar hur stilla skänklarna är, ljudet uppkommer av minsta närhet.
Är det oundvikligt eller kan man göra nåt så det slutar låta? :confused:

Sv: Sadel+stövlar=irriterande oljud

:rofl: Samma skor dock en Stübben sadel, då har du mig i ett knäppt tyst ridhus när jag red mitt dressyr programm:rofl:
Jag kan trösta dig med att dom ger sig efter några år:crazy:

Ahhh :crazy: Tusan då.
Jag avskyr att rida i ridhus med stövlarna, känns
som att man går alla på nerverna. Så jag har vackert ett par iskalla
skor på hoppträningarna :D

Nästan samma problem; syrran har ett par helskodda termoridbyxor, som låter nåt förfärligt mot torsion-sadeln :crazy: vet inte om det är just de materialen mot varann, för mina helskodda termo låter inte alls sådär i samma sadel. :p

Kan du inte bara smörja läderfett på stövlarna, brukar jag göra när jag rider med läderstövlar i dressyrsadlen.
Jag tycker själv det är sjukt irriterande när andra gör ljud om sig i ridhuset :angel:

De är inga läderstövlar, typ nåt syntetmaterial, ingen aning om vad för nåt.
:(

Hahaha :rofl:

Jag har exakt samma problem, ett par mountain horse stövlar och två wintec sadlar, håller på att bli TOKIG!!!! Det gnisslar och låter, huh.. kan meddela att det antagligen inte kommer bli bättre, om du inte byter stövlar :idea:

Du har väl inte putsat stövlarna med skokräm på insidan? För då knarrar det garanterat.

Det var likadant med min Freeform... När jag hade putsat den lät det som fn när jag travade och stiglädrena rörde sig (sen lärde jag mig hålla dom still ;) För det lät så förfärligt) men desto mer man red i den desto mindre lät det.

min sadel brukar knarra när den precis är smord :P Men enfter typ två gånger har det ljudet gått bort men kommer liuk förbaskat tillbaka nästa gång man smörjer, fast detta händer inte när jag har på mig mina mockachaps dock

Men jag gillar mina MH :cry: Tur att det ska bytas till lädersadel snart då haha

VeronicaT: Det är alltså inte sadeln som knarrar.

Jag hade också samma problem, med min MH Elite Rider Leggings, som också är i konstläder då. Men jag smörjde dem med sadelfett och då försvann det:D

Nejdå, det torkar in som på riktigt läder :D men du kanske inte ska ha på det dirket innan du ska rida ;)

Hej

Ta sadeltvål (så outspädd som möjligt), det fungerar. Sätt både på sadeln och på stöveln.
Eva

Jaaa :D Smörjde in mina i måndags efter jag hade haft dem i skolan, höll på att bli galen när jag red :p
Och nu är de helt knäpptysta :banana:

Haha, hade samma problem med min Isabell, när den var ny. När jag red i nyputsade läderridstövlar lät det som om man satt på vindrutetorkarna på torr ruta! Men det gav sig efter ett par timmar. Har inte haft några problem med det sedan dess.

Kanske beror på syntetstövlarna?

Har me wintec sadel å mountain horse stövlar Jobbit

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka