Sadel+stövlar=irriterande oljud

Sv: Sadel+stövlar=irriterande oljud

Har samma problem själv, fast det är mina helskodda termobyxor som gnisslar mot ridskolans Stübbensadlar... Hubertus, Cavaletti och Börjes låter inte alls. Lite smått irriterande :crazy: och hästen vart lite överkänslig mot ljudet så hon försökte springa ifrån gnisslet :rofl:

så var det för mig med först så sandpapparade jag mina stövlar på insidan, blev bara en mattare yta det syntes inget.
men sedan´ville sig inte gnisslandet så jag snadpapparade sadel lite när stövleskaftet är, då slutade allt, visst blir det fult på sadeln men så fort man putsar den så försvinner det, och på tävlingarna när du har stövlarna sitter du ju på så då kommer det endå inte synas =) det funkade för mig iaf !

Är tänkt vi ska sälja sadeln nu i vår så jag vill helst inte sandpappra den.

Sandpappra låer ju inte så smart! :crazy: I alla fall inte om man har en lädersadel och läderstövlar, då förstör man ju grejerna! :eek: De flesta brukar ju ändå vilja sälja sin sadel efter ett tag om hästen vuxit ur ellelr liknande och samma sak är det ju med stövlarna...

Fast det kanske är skillnad på syntet?

Hejsan! Jag hade förut en wintec sadel...när jag red med mina stövlar(höga kusten) så knarrade det nå fruktansvärt! Men när jag red med dom i ex. prestige läder sadel så var det tyst!=)

så gör det för mig med o ja har också en wintecsadel :) du får helt enkelt byta till ridskor istället... :)

Jag försöker rida i skor+chaps så ofta som möjligt, men det är lite
väl kallt med sommarskor i minusgrader:angel:
Och vinterridkängor kan jag inte rida i :crazy:

En fundering: det knarrar extremt mycket på höger sida, vänster är
det nästan tyst, hur kan det bli så? :confused:

sweet_knorven skrev:
Sandpappra låer ju inte så smart! :crazy: I alla fall inte om man har en lädersadel och läderstövlar, då förstör man ju grejerna! :eek: De flesta brukar ju ändå vilja sälja sin sadel efter ett tag om hästen vuxit ur ellelr liknande och samma sak är det ju med stövlarna...

Fast det kanske är skillnad på syntet?

jo jag har båda läder stövlar och lädersadel, på inneridan av stövlarna syns det inte ens bara att det blir en matt yta, och jag sandpapprar alltid bara sadeln precis innan jag ska rida, sedan efter putsar jag snabbt och enkelt bort det på 5 minuter. det funkar kanon för mig, vill inte ni så visst. men det funkar så det vra mitt tips.

Det retade mig oxå till dödagar då jag hade min wintec o de stövlarna ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett
  • Shettistråden del II
Tillbaka