Sadel till ardener korsning.

Lejonstjarna

Trådstartare
Har börjat fundera på att skaffa sadel till våran korsning ardenner bruks nordis. Han är bred och har en mycket kort rygg. Leter efter en dresyr eller alluroand mot dressyr. Finns det någon som har tipps på sadlar man bör titta efter. Är inte intresserad av bom löst eftersom jag vill tävla i dressyr med honom.:)

Sv: Sadel till ardener korsning.

Men nog finns det människor med stora hästar Finns det ingen som har tips?

Du kan tävla deresyr även med en bomlös, om den är av engelsk typ... :idea:

T.ex. Star Treck dresage ser ut precis som vilken engelsk bomsadel som helst!

Har en wintec wide till min nordsvenska bruks. Tre järn medföljer för att man själv ska kunna ändra bomvidden. Sadeln är riktigt skön, de enda som har varit är att jag nu behöver byta ut sadelgjordsstropparna (som oxå är av syntet) till läder för ökad hållbarhet...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 254
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 207
Senast: super
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 208
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21