Sadel till bred häst med rak rygg?

tessiem

Trådstartare
Letar efter sadel till min kallblodstravare. Vill ha en sadel av bra kvalité men den får inte kosta mer än 7-8.000 begagnad.
Tips?
Kieffer Achen av ny modell har ju syntetbom som är ändringsbar, hur är det med dom äldre?
Prestigesadlarna ska ju också ha ändringsbar bom men passar väl främst svängda ryggar??

Svårt som fan att hitta en bra sadel känns det som..

Sv: Sadel till bred häst med rak rygg?

(Thorrowgood) Griffin T4 Låg manke kanske skulle kunna funka? Kostar väl inte ens över 5000 i nypris, har ett hyfsat andrahandsvärde och är en bra sadel.

Är inte så sugen på en syntet..
Men hittar jag inget annat får det ju bli syntet :D
De är i bra prisklass iaf!

(Thorrowgood) Griffin T4 Låg manke kanske skulle kunna funka? Kostar väl inte ens över 5000 i nypris, har ett hyfsat andrahandsvärde och är en bra sadel.

Globus kanske kunde vara ett alternativ i så fall? Du skriver inte ut hur bred hästen är, men efter över ett år sökande efter en lämplig sadel till min breda nordsvensk så har jag fortfarande inte hittat ett optimalt alternativ för vår del från 12 000 och neråt. Kieffers äldre modeller är väl inte speciellt vida, vet inte hur de nya sadlarna med ändringsbara bommar ser ut, men en Prestige kommer inte i närheten av att bli tillräckligt bred på min 120 gradershäst, och är precis som du skriver alldeles för svängd.

Sadellistan 2.0 är en bra tråd här på buke där det står ganska utförligt om många olika sadelmärken.

Sadellistan var ENORMT bra! Tack för tipset!
Ska genast mäta bredd genom att införskaffa mig flexibel curve..

Globus kanske kunde vara ett alternativ i så fall? Du skriver inte ut hur bred hästen är, men efter över ett år sökande efter en lämplig sadel till min breda nordsvensk så har jag fortfarande inte hittat ett optimalt alternativ för vår del från 12 000 och neråt. Kieffers äldre modeller är väl inte speciellt vida, vet inte hur de nya sadlarna med ändringsbara bommar ser ut, men en Prestige kommer inte i närheten av att bli tillräckligt bred på min 120 gradershäst, och är precis som du skriver alldeles för svängd.

Sadellistan 2.0 är en bra tråd här på buke där det står ganska utförligt om många olika sadelmärken.

Morris & Nolan är ett tips. Finns rejält breda o ganska många beg.
// Linda

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
325
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31