Sadel till bred häst...

Sv: Sadel till bred häst...

jag har provat crown på min frieser o jag frågade vilken bomvidd som sålde mest o fick som svar att det va "30" för dom va så vida i sina bommar.

den där ljusbruna som legat på bl*cket väldigt länge nu var väl +4? har för mig det...

mm, det är möjligt. Kommer inte i håg. Det enda jag kommer ihåg med den Amerigon var att färgen inte direkt var så jättesnygg :angel:

vet. :p jag tyckte den var hemsk! :eek: kanska kan dränka den i olja och hoppas att den blir mörkare..

Den är inte kvar på Blocket... men färgen var verkligen hemsk...

Jaa 30 måste vara vanligast, finns nästan bara sådana begagnade till salu, knappt någon 31 heller.

Jag tyckte inte alls om att rida dressyr i den i början. Sen blev min dressyrsadel för smal och jag hade inget val. Efter ett par manader tyckte jag plötsligt den var bra att dressyra i. Jag fick lära mig rida i den.

Jag köpte Loken därför att jag hoppades att jag skulle kunna göra allt i den ett tag på den nivån hästen och jag var för att ge plånboken en chans att hinna ifatt allt annat. Tyvärr funkade inte det. Jag tröttnade på att rida i en sadel som motarbetade mig s a s. Dessutom åkte den fram på hästen i dressyrandet så sadeln visade sig vara fel så sett också. Synd, för annars är den helt OK för att vara en allround och jag gillade sadeln hyfsat ute i skogen. Fint att du och din häst trivs med den.:)

TS: Ursäkta sidospåret.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Finns nån duktig person som kan föreslå en sadel som passar en modell Janne Lånben ryttare och en väldigt rund och eh... rund...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Mearas
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 048
Utrustning Okej hörni, jag behöver hjälp av er som har riktigt breda hästar. Min nyförskaffade "coblet" är ca 120 grader vid bakom skulderbladen... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 867
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur