Sadel till d ponny

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whatahotgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 887
W

Whatahotgirl

vad har ny med lite grövre d- ponnyer för sadlar? Gärna bild och "info" tack :bump:

Sv: Sadel till d ponny

Prestige tror jag skulle passa bra till en grövre ponny :)

Har en Wintec dressage pro, tidigare hade han en Huberus flexline.

har en M&N och en prestige. sen hade jag en frank bain förut.

w_isab_cair_200.jpg

Wintec "Isabell" CAIR

Unik världsmästarsadel med samma oöverträffade egenskaper som Bates "Isabell" sadel, som säkerställer optimal prestation. Utvecklad i samarbete med världsmästaren Isabell Werth. Tillverkad i underhållsfri "Equisuede". Ger ett perfekt grepp och blir ej hal när den blir våt. Kan användas under alla väderförhållanden. Super stötabsorberande material. Extra djupt och smalt säte. Stigremslåset är placerat längre bak för mer korrekt sits. "Sorbtec" knävulster. Tunnare sadelputor i det nya revolutionerande "CAIR" luftsadelpanelsystemet som utesluter tryckpunkter och konstant anpassar sig efter hästens form och gör den mera fri och avslappnad. Livstids garanti på sadelbommen. 5 års garanti på luftsadelputorna. Utbytbart koppjärn. Levereras med medium koppjärn.

Pris: ca 8900:-

info om Cair panel system som den har:
http://cairpanelsystem.com/cairBrochures/Swedish%20CAIR%20Brochure.pdf

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
162
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka