Sadel till denna rygg?

Sv: Sadel till denna rygg?

Diabolical_Kitten skrev:
Nja, Isabellen blir nog lite för rak, men 500-modellen går nog. (kollade bara på första bilden)

Mmm okej, vad tror du om en appalossa typ hippos? Och Globus clic?

Jag gillar personligen inte Wintec. En av mina favoriter är Dominus :love: , tror den är värd att pröva på din häst. Särskilt eftersom den har tyngdpunkten placerad långt fram.

Hippos kan gå men jag tror inte på Globus... Fast man vet aldrig säkert förrän man har prövat sadeln på hästen!

Kollade på alla bilder nu, och såg att den första bilden var den äldsta.
På den nyaste bilden var ju ryggen betydligt rakare.
Då kan det vara värt att prova en Isabell. Om du vill ha tips på fler märken vill jag se nya bilder från olika vinklar.

Prestige brukar kunna passa denna typ av häst, de med lite rygglinje samt en gump.:angel:

Hon var ju rak i sadelläget, så prova Albion, FB, Globus, Karl Niedersuss, Kentaur, Wintec Isabell.

Övriga du räknade upp kommer nog inte passa.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
550
Senast: warg
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 291
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka