Sadel till omusklad häst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zeita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 955
Z

Zeita

Är ute i sadeldjungeln och letar efter en helst ändringsbar sadel till min häst. Han är i nuläget relativt omusklad över ryggen och med ganska hög manke. Rak och kort rygg i övrigt. I dagsläget har jag en griffin allroundsadel som ser ut att trycka på ryggraden längre in under sadeln på ett läge, vilket måste återgärdas snarast möjliga!
Har ni något tips på en dressyrsadel (alt allround) med en prislapp på max 6000 kr (ny el begagnad).

Sv: Sadel till omusklad häst

Är inte albion väldigt lik kieffer i utformandet? Verkar finnas en hel del begagnat så det är klart värt ett försök. Vet någon hur pass olika dessa cutbacksadlar är jämfört med wintecs dressyrsadel?

Sv: Sadel till omusklad häst

Wintec Isabell är väldigt lång. Albion är mkt kort. Kieffer har inte lika mkt utrymme för manken som Albion har och är inte lika rak.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 865
Senast: Debsie
·
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Aifos
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 836
Senast: tuaphua
·
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 480
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden