Sadel till överbyggd häst?

ACandy

Trådstartare
Söker en allroundsadel till min överbyggda Paintkorsning.
Har försökt läsa på om olika märken men tycker inte att jag hittar något :meh:
Alla sadlar jag provat åker fram, men bäst hittills är en dressyrsadel från Frank Baines dock är dess kanal är tyvärr för smal.
Ryggen är som sagt överbyggd, lite svängd med lite manke.

Tips på sadlar som skulle passa?
Inte allt för dyra heller ;)
 
Jag har precis köpt en Tekna hoppsadel till min överbyggda Appaloosa och den sitter perfekt :) De är inte så dyra heller.
Dock är modellen jag har a-line och de finns inte att köpa på så många ställen längre vad jag vet. Det finns en nyare modell som heter s-line men den tror jag är lite rakare i bommen så passar nog inte lika bra på överbyggd rygg.
 
Söker en allroundsadel till min överbyggda Paintkorsning.
Har försökt läsa på om olika märken men tycker inte att jag hittar något :meh:
Alla sadlar jag provat åker fram, men bäst hittills är en dressyrsadel från Frank Baines dock är dess kanal är tyvärr för smal.
Ryggen är som sagt överbyggd, lite svängd med lite manke.

Tips på sadlar som skulle passa?
Inte allt för dyra heller ;)
Jaguar?
 
Hjälpte ridskolan härom veckan med en ridskolehäst där allt åkte fram. Pratade med Jensen Sport som lyckades trolla fram en Keiffer som satt hyfsat, inte hundra men den var billig, under 4000:-. Sen hade han även en Amiral Stabalaizor, den var den enda sadel som verkligen inte åkte fram, men den låg över ridskolans budget. Det är i och för sig en dressyr, men de kan vara värda ett telefonsamtal, han har hjälp mig många gånger.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
901
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 673
Senast: Mogge
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp