Sadel till rak rygg - Cobra CC

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snofflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 6 310
S

snofflan

Undrar om det är någon som har nåt tips på dressyrsadlar till hästar med raka ryggar? Någon som vet något om Cobra CC? Tycker att dom ser sjukt sköna ut men har aldrig någonsin provat en sådan. Har just nu en Kieffer Master som jag inte är nöjd med, jag sitter inte tillräckligt bra i den plus att min häst verkar växa ifrån den.

Behöver lite tips!!

Sv: Sadel till rak rygg - Cobra CC

Wintec Bates Isabell werth:love:
En helt underbar sadel.Bates lädersadel är ju super om man inte gillar synteten.kostar ju dubbelt så mycket.
Rekomenderar verkligen cair-system.Superbra

Min häst har en rak rygg...inte lätt att hitta sadel då ! Jag köpte en Passier o den ligger perfekt ! Även Wellington ligger bra.

Mvh B

Ok, då är den förmodligen inget för min häst.

Centaur skrev:
Cobran har vad jag vet samma sorts bom som Jaguar, dvs svängd!

Provade en jaguar på min häst idag. Red inte, la den bara på ryggen. Den ligger bra på min häst med rak rygg som lutar fram (hon är överbyggd), den är till en häst med lite svängd rygg och ligger bra på den oxå. Den är oxå provad på två andra hästar i stallet och ser ut att ligga bra på de oxå. Så tror nog att en Jaguar (kanke även cobra) ligger bra på många olika hästar! Även om bommen nu är svängd!

Red däremot i en Pfiff Amaretto idag, och den låg bra på min häst som har dåligt sadelläge. och tror att den är för raka ryggar.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 468
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka