Sadel till shettis?

_moa_

Trådstartare
Hur gör man när man vill ha en sadel till shettis?
Min häst ser ut
Det ska helst vara ett billigt alternativ. Hur skulle ni gjort?
Tips på annat än sadel önskas!
Hästen vill helst inte ha svanskappa då det drar i svansen på henne så den står helt konstigt och sen får hon så mycket skav efter svanskappa när hon har sadel.
Just nu har hon en billig sadel från h**ks men den passar inget bra.

Sv: Sadel till shettis?

Om sadeln åker fram kan man ha en anatomisk sadelgjord och fårskinnsvojlock. Annars beror det väl på att den är för trång eller inte passar på annat sätt.

sofia_rasken skrev:
Om sadeln åker fram kan man ha en anatomisk sadelgjord och fårskinnsvojlock. Annars beror det väl på att den är för trång eller inte passar på annat sätt.

Jo, men det förstår jag också att den inte passar och det skrev jag i inlägget också. Det var därför jag ville ha tips;)

man kan inte veta vad för sadel en häst ska ha genom o se formen..........!

Nehe.
Men man får ju ändå en hum om hur hästen ser ut. Om hon har manke osv.

okej, till en midre ryttare kund en puta vait ett alternativ. Men om hon är såpass stor skulle jag nog fundera på en syntet sadel.

Jag har samma problem.. jag har en shettis på 88 cm och tänkte låta en tjej få rida henne och om hon vill tävla både hopp och dressyr coh rida ut i skogen de dagar jag inte kör henne=)

Finns en på h**ks lätt syntetsadel med rem att hålla i på framvalvet den flundrar jag på!
600 kronor bara=)

Shettisen jag sköter är också knepig att hitta sadel till, ALLT glider fram! Nu har hon precis fått hem sin nya Wintec shettissadel, och den sitter helt klart bäst hittills även om den också glider fram utan svanskappa.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 089
Senast: tara
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Tora
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka