Sadel tips!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Millan_gulligast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 902
M

Millan_gulligast

Jag är på jakt efter en sadel,en bomlös.Jag har en ponny på ca 126 cm.Den ska gå att hoppa i,jag hoppar ca .1 ggr/vecka hindrena är max 1 meter. Och ska vara bekväm..:) och passa en ponny rygg såklart :D kom med tips!:bow: och inte mer en 6 000 får den kosta!

//becca

Sv: Sadel tips!

NÄR ska du förstå att de bomlösa sadlarna som går att hoppa med är DYRA och trots detta så ska man inte hoppa regelbundet i dem (dvs. träna hoppning). Det finns inga billiga bomlösa sadlar som är lite anpassade för att hoppa i.

Om jag var du så skulle jag köpa en bomlös sade (tex. den på börjes) och en billigare hoppsadel tex. griffin.

Herregud!när ska du sluta tycka att jag är dåligast i världen på hästar?och jag har hittat en sadel som är bomlös och går att hoppa i,här är länk:
http://www.sadelgrossisten.e-butik.se/

gå in på hoppsadlar o sen står de vilken som är bomlös!

jag bara undrade ju om de fanns ngn mer!:eek:

Den är inte tillräckligt bra för att hoppa regelbundet i. Har klämt på den själv, den är mer anpassad för ryttare som trivs bättre i hoppsadlar än dressyrsadlar (eller soffkuddar).

Varför ska den absolut vara bomlös om du ska hoppa med den? Det är ju den sämsta kombinationen ever...

du kommer aldrig att hitta en bomlös hoppsadel så ge upp

Liknande trådar

Kropp & Själ Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈 Jag behöver era tips! Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma...
Svar
18
· Visningar
684
Senast: farin
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
432
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 255
Senast: iNHALE
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 319
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka