• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjomp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 819
F

Fjomp

Vi ska kanske köpa en hoppsadel till Yster, eftersom min nuvarande allround-sadel snart är oanvändbar :D Vi har funderat på denna ;

320234.jpg

Står så här på Hööks hemsida;

GRIFFIN ROBERT WHITAKER SHOWJUMPER
Utvecklad i samarbete med den framstående tävlingsryttaren Robert Whitaker har Thorowgood tagit fram denna sadel. Den hjälper dig att främja din hoppteknink och balans samt snabbare bygga upp ditt självförtroende över hindren. Close-contact men med aningen djupare säte för säker sits. Supertjocka knävulster, justerbara vad- och knästöd ger maximalt stöd för effektivt skänkelläge.

Min kompis har haft en sån sadel hemma, och hon tyckte att det var jätteskön att sitta i, men den låg inte bra på hennes häst.. Så vad tror ni om den? Någon som har den?

Sv: sadel

Jag kan ju inte bedöma om dom är sköna, det är ju en smaksak...
Men visst, alla sadlar är bra om dom passar hästen. Griffin är ett såpass bra märke så det är ju inget fel på sadeln, men den kanske inte passar hästen. Ta ut en sadelutprovare......

Ta hjälp av en utbildad person för att få en sadel som passar din häst. Det blir billigast i längden. En dåligt tillpassat sadel är som att gå miltals i pumps...

Har inga personliga erfarenheter av Griffin, men har hört mycket positivt om dessa sadlar (även just denna modellen).

Obs vilket påminde mig om att mn sadelmakare kommer kl 08:00 imorgon :eek:

Shiiiiit hehe tänka på lägdags;)
Tack för påminelsen:D

Jag har en sådan och är mycket nöjd och hästen också! Mycket sadel för lite pengar!

Ligger bra på mina två relativt rakryggade hästar.

Är det av nån speciell anledning du ska ha syntets sadel (lättvikts sadel) ??

Liknande trådar

G
Utrustning Håller på att leta ny sadel till min pålle. Vill helst ha en Griffin Close Contact med vid bom men de verkar omöljiga att få tag på...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: Gaspardin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka