• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Moej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 128
M

Moej

Min tinker är väldigt bred så jag hittar ingen vanlig sadel åt henne. Ska ha allround eller dressyr. Någon som har nått förslag?
Vad har ni andra tinkerägare för sadlar?

Sv: Sadel

Jag har ingen tinker, men jag har haft en vääldans bred Frederiksborgare. Den enda sadeln som jag kunde hitta med rätt bomvidd var Stubben - deras x-vid (33,5) är ordentligt bred. Jag vet inte om dom har den bomvidden i alla modeller, men jag hade en dressyr Maestoso.

Haflinger sadeln från H**ks kanske? Det har en tinker på ridskolan.

Stubben har vissa modeller som är väldigt breda, Albion tillverkar alla sina sadlar i alla möjliga storlekar, Globus har upp till 115-120 grader (38) Wintec har upp till 130 grader (Wintec Wide) och sen har mpnga islandtillverkare väldigt breda bomvidder.

Till vår frieser har vi en Wintec Isabell dressyrsadel med det bredaste kroppjärnet! Och en Bent sadel men den vet jag inte bomvidden på.. Men isabellen ligger super!

jag har oxå en wintec isabell till min frieser med bredaste järnet

Prestige finns i storlekar upp till 38, och dessa är inte små vill jag lova. Pållen är mätt till 122 grader, har fn en stl 36 som han ryms mer än väl i.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 064
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
667
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 221
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka