D
Don_93
När jag köpte min häst köpte vi även en sadel till honom. En beg. av samma person som vi köpte hästen av. Min häst var då väldigt omusklad och vi var mkt väl medevetna om att vi lite senare skulle få köpa en ny sadel. Nu har han musklats om och ändrar kropsform ganska rejält. Jag har 3 sadlar som jag variera mellan (2 egna och 1 kompis) Min kompis sadel passade in på hennes egna häst så hon ska sälja det och köpa en ny. Ett tag hade vi så att jag enbart hade hennes sadel och hon min eftersom min sadel passade ganska bra på hennes häst. Nu har min sadel blvit lite för bred för hennes häst och hon måste då använda sin egna.
När hon har köpt ny ska jag sälja min och köpa hennes men även den kommer ju inte passa om ett tag eftersom min häst fortfarande ändras väldigt mkt i kroppen.
Jag har funderat på en pessoa sadel, är dom bra? Tycker sj att dom är väldigt bekväma. Den som jag ska köpa av min kompis är en Stübben och även den tycker jag är enormt skön.
Kan ni ge lite tips på bra sadlar dom behöver ju inte vara allför dyra men eftersom det är en stor häst som jag ska ha länge så får sadlen ändå gärna kosta ganska mkt, bara man får en bra sadel som håller.
När hon har köpt ny ska jag sälja min och köpa hennes men även den kommer ju inte passa om ett tag eftersom min häst fortfarande ändras väldigt mkt i kroppen.
Jag har funderat på en pessoa sadel, är dom bra? Tycker sj att dom är väldigt bekväma. Den som jag ska köpa av min kompis är en Stübben och även den tycker jag är enormt skön.
Kan ni ge lite tips på bra sadlar dom behöver ju inte vara allför dyra men eftersom det är en stor häst som jag ska ha länge så får sadlen ändå gärna kosta ganska mkt, bara man får en bra sadel som håller.
Senast ändrad av en moderator: