Sadeldjungeln - h...jäv..ursäkta! Prestigesadeln - kännedom?

Re: Den perfekta sadeln??

Jag har ju haft en Hector, och jag tycker den fungerade bra då den gav stor bogfrihet som var bra för tölten. Men den var ganska hård i sidorna och vikten (trots den var kortad på min begäran) hamnade på framdelen o bakdelen men inte emellan. Det var ibland svårt känna, hur takten gick.

En Montsegur har jag bara sett på bild, och det är en så vacker sadel! Så har jag tittat på "Bent"-sadlar (Branderup, akademisk ridning) som är mjukare och fnns i tre olika modeller, öven bomlös har jag förstått?? De ska kräva mycket av ryttarens sits. Priserna på dessa sadlar är lite över vad jag kan tnka mej just nu, och så vill jag ju så gärna prova innan. "Bent"-sadlar finns inte så här att prova hur enkelt som helst.

Sen var det väldigt tyst om bladsadlar här?? Inga av våra "sadelmonster" som har en åsikt om dessa :confused:

Lena
 
Re: Sadeldjungeln, Sigma sadeln

Hej. Hur lång anläggningsyta har 16,5/17,5 mot hästen?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 477
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp