Sv: Sadeldjunglen
Jag har en Butet, en Jaguar och en Amerigo, förvisso dressyrsadlar alla tre men ändå, kvalitén är densamma.
Butetsadeln är underbar, singelkåpa och man kommer så otroligt nära hästen, min kompis har en hoppsadel så den har jag också ridit i, samma sak där, man kommer helt otroligt nära hästen och det är en helt annan känsla.
Jaguaren gillade jag till en börja med, men när stoppning försvann puts veck ett halvår efter att den var nystoppade gjorde att jag inte vart något vidare till fan av Jaggorna längre, för dyr sadel för så mycket underhåll. Har hört många liknande historier, man kan ju t.ex. ställa om bommen en aning på dom, skruva i bommen. Men oftast skruvas dom åt för åt så bommen får sprickor och börjar knaka, inte något o rekomendera direkt. Nej Jaggorna sjönk i status där för mig. Hoppsadlarna vet jag ju inte direkt, har inte ridit i någon sådan.
Amerigo är underbara sadlar, passar mig och min häst jättebra. Dyra måhända men ett jättefint hantverk och lätt värd väntan. Kunniga människor som provar ut och är väldigt nogranna.
Har inte hittat något negativt om den.