Sadelfråga!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elly_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 741
E

Elly_

Hej :) Kanske en dum fråga, men när jag tar av sadeln efter ridtur så är hästen min helt jätterutig i pälsen av schabraket.. ligger sadeln och trycker för hårt då? (a) Eller är det ingen fara? Vet inte riktigt hur jag kollar hur sadeln ligger på honom, förutom att det ser helt okej ut i mina ögon annars.

Sv: Sadelfråga!

Om trycket i pälsen ser jämnt ut, hästen är jämnt svettig och inte ruggad i pälsen så skulle jag inte oroa mig för just schabrakavtrycket.

om du är osäker kan du ju alltid lägga ut bild på sadeln när den ligger på hästryggen.

Blir det likadant av alla schabrak? Vissa schabrak är hårda i sina rutor och ger ett mer synligt avtryck.

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
436
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka