Sadelfråga

Emmans1

Trådstartare
Hej! Måste tyvärr inse att vår nuvarande sadel inte passar min fröken längre. Hon är ganska svankryggad, har hög manke och lång rygg. Någon som har tips på märken eller modeller som skulle kunna passa? Denna djungen av sadlar är inte lätt att leta i!
Är framför allt ute efter en hoppsadel.

Tack på förhand // Emma

Hej! Måste tyvärr inse att vår nuvarande sadel inte passar min fröken längre. Hon är ganska svankryggad, har hög manke och lång rygg. Någon som har tips på märken eller modeller som skulle kunna passa? Denna djungen av sadlar är inte lätt att leta i!
Är framför allt ute efter en hoppsadel.

Tack på förhand // Emma

Går inte att svara på utan att som minimum se lite exteriörbilder på hästen . Vad för märken du haft hittills som passat tidigare osv.
Innan du fotar så googla gärna också på hur man vill se ryggen på bild för sadelråd (hästen ska stå jämnt i balans på plan mark med huvudet och halsen avslappnat framsträckt lite lägre tex för ren sidobild) .

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: warg
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 295
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 290
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Smitare - hur gör ni?