Sadelfråga

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Mimmii_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 697
M

_Mimmii_

Wintec och Griffin, gör dem bara syntetsadlar eller har dem sadlar i läder?
Undrar nämligen då jag nyligen fått hem en unghäst som behöver ny sadel snarast, nu är hon ej musklad och kommer bredda sig rätt rejält antagligen så vill ej lägga ut för mycket pengar på en sadel som måste bytas ut om ett par månader.

Vet ni f.ö några relativt billiga men bra sadlar i LÄDER? (Är ej ett fan av syntetsadlar, tyvärr) :bump:

Sv: Sadelfråga

Men Wintec Close Contact, är det en syntetsadel?
Den ser fin ut på bilder och verkar vara bra. :)

Ska kika lite på Bates sadlarna. Vilka hästar passar dem?
Tror du att dem kan passa på ett halvblod av den lite grövre modellen med skapligt rak rygg?
Just nu har hon en gammal Passier sadel.

Sv: Sadelfråga

Var inne på Bates hemsida och kollade på Bates Caprilli
Close Contact och kom då på att jag faktiskt ridit i en sådan :idea:
Vad jag kommer ihåg var den mjuk och skön att rida i och gav rätt bra stöd. :)
Hästen som jag red som hade den sadeln liknar min i typen så den kan nog tänkas passa. :)

Vad ligger en sån på ny?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 715
Senast: mackan
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 636
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Equidaem
·
Utrustning Jag åkte av rejält för snart ett år sen och skadade mig allvarligt vilket gjort att jag varit 'out of action'. och jag har tyvärr...
Svar
15
· Visningar
2 737
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka