Sadelfråga

Sv: Sadelfråga

Absolut inte expert på detta. Du får snart bra svar av andra! Men på de bilderna i albumet ser det ut som du haft en sadel med för smal bom. Sadeln har legat i obalans bakåt. Jag syftar på de slitna partierna i pälsen på ryggen.

Ja den sadeln har inte legat bra :crazy: vilket jag insett!

Men en erfaren person som jag litade på sa att sadeln låg bra så jag fortsatte rida :(

Ja, det tycker jag att hon gör.
Ikväll/natt när jag kommer hem från jobbet ska jag se om jag kan lägga ut några bilder på henne i rörelse.

edit: Kom på att om man klickar på bilden så kommer man till ett album där det finns bilder på henne i rörelse.

vilken prisklass?

min har hög manke, ganska rak rygg, lite överbyggd bak.

Jeremy Rudge
Amerigo Versuvo
Stübben Edelweiss
Passier Comet FS

anledningen att den är skavd behöver inte vara sadeln, kan vara kant eller kantband på schabrak, min såg inte klok ut förra året...

lycka till..

/*HATAR sadlar*

Vill hellst inte lägga ut mer än 5-6000:- men om jag verkligen hittar en sadel som är liiite dyrare så är det ok. Tanken är att försöka hitta en begagnad märkessadel.

Tycker du att min häst har hög manke? Jsg upplever henne manke som ganska normal eller åt det lite mindre hållet...
Däremot så är hon ju rätt så rak och lite överbyggt också.

Ska söka lite mer info om de sadlarna du tipsade. :bow:

jämför med ett halvblods manke!
jag tycker att hon har hög, men inte SUPERHÖG ;)

Vad har hon haft för sadel innan?
Skulle kunna tänka mig att prova Passier,Kieffer,Kentaur(min favorit) till henne.

Passier har hon haft... den ligger inte bra. Stübben och kieffer ligger inte heller bra.
ska prova en Pessoa nu i veckan.

Vad är det som gör att en prestige skulle passa på denna rygg tror du? Förklara gärna :)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
542
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka