Sadelgjord m magplatta!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 939
P

piggis_83

Nån som vet om en sån sadelgjord kan ha nån mer funktion/effekt än att den ska skydda så hästen inte slår sig i magen med framhovarna?
Typ att sadeln ligger mer på sin plats har jag hört, stämmer det?

Sv: Sadelgjord m magplatta!

Har också hört att sadeln ska ligga bättre på sin plats med en magplattegjord.

Man lär sig nya saker varje dag!=) (trodde man hade magplattegjord endast för att hästarna inte skulle slå sig i hoppet..)

Har hört att den ger ett jämnare tryck över magen och äe bekvämare än en small gjord.

men det kan ju bero på oxå att dom fått ont innan om dom har slagit i med fram hovarna i magen. sen när den får platta känner den ju inte att de gör ont längre! :)

så då är det inte bara en myt att sadeln skulle ligga bättre med magplattegjord?

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 400
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 221
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025