Sadelgjord

modzan

Trådstartare
Kan ni tipsa om en bra sadelgjord i färgen tabacco med resår som inte är alltför dyr. Kan inte hitta nån bra för man kan väl inte ha svart till en tabacco färgad sadel.

Sv: Sadelgjord

Den enda jag vet är den från prestige, men den ligger runt tusenlappen. Det beror ju på vilken prisklass du söker. Gå in på eualitylines hemsida annars, där finns många.

jag tycker faktiskt att man kan ha en svart sadelgjord till en tabaccosadel. Tänk på när man har en tunnel i fårskinn tex, det ser ju inte konstigt ut.

Kan kan man alltid men det är ju inte jättesnyggt :crazy:
Jag har en svart till min londonfärgade sadel :angel:
Globus/Chetak har en som inte kostar jättemycket.

tror det är equline som också har en anatomisk som inte är så farligt dyr(ca 650) har jag för mig, den har bättre läder än chetaks gjord.

Mvh
Camilla

Prestige har men den ligger på 1200kr
Chetak har en anatomisk (Ronjagjorden) ca 600-700kr kolla www.lillhastenistav.se
Hansbo har också
Anv man svart lädergjord så är ju risken stor att det färgar av sig på sadeln och det är ju inte kul och sänker andrahandsvärdet även om det är under kåpan.
Lycka till med att hitta rätt gjord!

Kilroy skrev:
Hansbo har en , den heter german line, har blå resår och kostar 425 kr.
:confused: Den måste vara INDISK, "HUA":confused: Då är det nog bättre med de billigare från Equallity Line.:banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31