Sadelgjord.

Sorbe

Trådstartare
Vad har ni för sadelgjordar till era sadlar (alltså, vanliga långa sadelgjordar utan platta)? Lägg gärna in bilder!

Försöker hitta en brun med resår på båda sidorna, 130 cm, gärna läder eller i sånt där neoprene med hål. Gärna så billig som möjligt, men ändå i vettig kvalité.

Sv: Sadelgjord.

Jag har en Action Horse som matchar din beskrivning - förutom till priset då :angel: Den var inte direkt billig... Men är en underbar gjord som dock inte längre används pga. nya sadlar till hästar med stora bröstkorgar = kräver minst 140 gjordar... :mad:

Här syns den...

DSC09255.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag har tryckfördelargjord, den ville du ju inte se egentligen, men samma 'märke' har en utan tryckfördelare med, som passar det du söker.

Brun (mörkbrun), dubbel resår, fäste för snabbknäppe för martingal. Mjuk och trevlig. Kostar ca 700 kr om jag inte minns fel i icke tryckfördelarutförande. BRA kvalitet (jag har haft totalt fyra gjordar, tre långa, två tryckfördelar och en vanlig, samt en dressyr tryckfördelar)

I tryckfördelarutförande, men tänk bort den breda delen under magen bara, har ingen bar bild på hur de ser ut utan.

thumbnail.aspx

Köpt/a via Mustang i Sthlm.

Jag har en svart lädergjord från Capone i stl.130cm som uppfyller alla dina krav. Bra kvalitet för ett vettigt pris, finns även i brunt. ;)

Jag har en framåtsvängd CH-gjord (från Hööks) med trippelresår i båda ändar som jag är jättenöjd med. Den är rejäl och stadig och resåren är lagom hård. Kostar 699:-.

Ett litet minus är de små, meninglösa ringarna som är placerade på sidorna, strax under resåren. De skaver om man rider utan chaps. :cool:

jag har en hansbo anatomisk gjord i brun med resår i båda ändarna. Kostade ca 750kr, kanonkvalité. Ser ut som ny än idag ca 2 år gammal :love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515
Utrustning Har köpt ny sadelgjord i resår, den förra sadelgjorden jag hade var 130 cm det är också denna. Ändå kunde jag spänna den 3 hål kortare...
Svar
9
· Visningar
894
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka