Sadelgjordshelvete!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare sthu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 800

sthu

Trådstartare
Jag har två olika gjordar, en repgjord i mohair och en vanlig i filt och teddy.
Mohairgjorden är fantastiskt bra på många sätt, och dessutom lagom lång (kort). Men den ger skav av spännena om sommaren och nyper i pälsen om vintern. Skavet går att avhjälpa med cinch guards, men jag hittar inga att köpa! Göra själv går säkert bra, har instruktioner, men jag har väl inte riktigt tid, utrustning och tålamod att greja med det. Vintertid får vi använda teddygjorden, ponny ser ut som en liten mammut så pälsen fastnar i repgjorden. Den gjorden är med bra på många sätt, men den är lite lång.. Varför finns det inte korta gjordar i material vi kan använda? Den är 30", och lite väl lång. Måste spänna upp så mycket att den inte sitter helt 100 bra.

Problem: Hittar inga cinch guards och lagom korta gjordar i andra material än rep och neoprene. Där fick man för att man äntligen har fått tag i en bra sadel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 301
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 665
Senast: Sol
·
Hundhälsa I början av förra sommaren började min 1½ år gamla borzoi att slicka sig mycket om tassarna. I samband med att vi gjorde... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 645
Senast: Is
·
Trädgård & Växter Ja rubriken talar väl för sig själv. I en annan tråd skrev jag om hur Stormen Egon massakrerade mitt växthus, nu har jag bestämt mig... 2
Svar
30
· Visningar
7 424
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025