"Sadelgjordsstroppar"

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare thyrniròs
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 048
T

thyrniròs

Vet inte vem jag kan fråga, så jag provar att lägga in en ny tråd...
Jag har en gammal sadel som är i mycket bra skick, men stropparna man fäster sadelgjorden i börjar bli slitna och jag är rädd att de inom en inte allt för avlägsen framtid (ok, kanske något år eller så) kommer att gå av...men det verkar ju befängt att byta hela sadeln? som dessutom passar så perfekt för både hästen och mig! Så därför undrar jag om någon vet ifall man kan byta ut stropparna? Jag har försökt kolla hur de sitter fast, men kan inte se...jag antar att man måste gå till en sadelmakare iaf!

är det någon som vet något, eller har lust att gå ut och kolla sin sadel och komma med en åsikt är jag otroligt tacksam:bow:

Sv: "Sadelgjordsstroppar"

En sadelmakare kan byta dem utan problem. Jag har bytt mina flera gånger. Kostar ett par hundralappar

vilken lättnad! då slipper jag gå runt och oroa mig för det iaf!:bow: :bow: :bow:

Jag har också fått såna bytta. T o m på en gammal syntetsadel. Så det går alldeles utmärkt!

Som tidigare sagt, det är inga problem. Jag fick stropparna på min syntetsadel utbytta mot läder eftersom de sprack och var heljobbiga. Jag fick tillbaka min sadel samma dag och tror jag betalade 100 kr per stropp eller nåt, bytte de två som används mest, alltså på den sidan jag spänner sadelgjorden.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 207
Senast: super
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 903
Utrustning Hejsan Bukefalos:) Då min hyrponny har en sadel som ligger dåligt så har jag blivit ännu mer intresserad av att lära mig hur en sadel... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka