Sadelhängare i stolpmodell

Sundbro

Trådstartare
Sadelkammaren börjar bli för trång och går inte bygga ut.
Har sett en modell av hängare där flera sadlar sätts runt om en kraftigare stolpe, jättesmart tycker jag för det frigör väggyta :)

Vill gärna se bilder och få beskrivning hur ni byggt dessa ni som har den varianten.

Sv: Sadelhängare i stolpmodell

har inte detta hemma men det är väll "bara" att skruva fast en platta på en grov trästolpe med franska skruv och sen bulta fast plattan i golvet. behövs antagligen ngt mot taket också. ritade lite. :p
32812267.jpg

ja men det är ju ändå x antal sadlar som får plats på en vägg även med fällbara sadelhängare, en stolpe med sadelkängare gör att man får plats med x antal sadlar till i sadelkammaren utan att behöva slänga ut nån hylla eller sätta sadelhängare ända upp till taket så man knappt får ner dem.

ja men det är ju ändå x antal sadlar som får plats på en vägg även med fällbara sadelhängare, en stolpe med sadelkängare gör att man får plats med x antal sadlar till i sadelkammaren utan att behöva slänga ut nån hylla eller sätta sadelhängare ända upp till taket så man knappt får ner dem.

Fast hon skrev "på stolpen" ;) Och det är ju onekligen smart att sätta den typen av sadelhängare på stolpen.

Måste få in 8-10 sadlar, 3 tömkörningsgjordar, tre körselar + en massa träns på minimal yta så en sådan här stolpe skulle underlätta. Kanske en snurrbar variant?:idea: Har i tankarna att ev. göra ett H en bit framför långsidan i sadelkammaren också för att hänga selarna på, då kommer man ju ändå lätt åt väggen bakom. Trång sadelkammare, får inte in garderober till fem hästägare tyvärr och vill ha det snyggt och prydligt. Dessutom har jag lovat att de får hänga in stallkläderna på ev ledig yta då en har hästallergiker hemma så behöver tips NU! Hur bygga smarta hållare för allt detta? Mini sadelputsbock (fällbar variant) skulle vara underbart att få in också, kallt i stallet på vintern.

om mini-sadel-puts-bock så kan man hänga en i taket :D,

en grov rundstav med öglor i ändarna + kedja eller rep + krok i taket och voila! en puts bock som lätt tas ned och läggs undan, man får en perfekt höjd genom att justera längden på kedjan, när man putsat ena sidan på sadeln så är det bara att snurra på sadeln och ta nästa sida :D. ska man ha en vanlig fällbar sadelbock så tar den upp mycket plats även som ihop vikt.
kan ta bild på min senare idag :D

Jag har gjort en stolpe i min sadelkammare, är väldigt nöjd med den eftersom jag fick loss en hel vägg, jag kan utan problem ha 3st sadler på varje sida dock behövde jag inte så många så jag satte 3+2 istället.

DSC00590.jpg

Så snyggt!!:love: Jag blir riktigt sugen på att bygga om i min trånga sadelkammare.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
428
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Emma-pemma
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka