Sadelhjälp önskas

Efter ridning
20220605_121111.jpg
 
Största problemet är väl att den hamnar så den lutar framåt och därvid kommer din vikt hamna bakåt och evt trycka din häst på länden. Jag hade inte vågat att chansa och hade skickat tillbaka en sån sadel. Tror inte heller en pad kommer lösa problemet.
 
Ok.
Ser ut som att ryggen är lång iaf.
Däremot med gjorden spänd så ser det inte ut att vara möjligt att bredda en bomvidd till, då kommer den slutta nedåt obalanserat.

Till din häst som är lite överbyggd skulle jag kika efter sadlar som inte har så stora kilbossor i bak, så blir det lättare att hitta en balanserad sadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
837
Utrustning (Lägger in bilder längst ner) Har haft denna sadeln i ett år nu, vet inte exakt vad den heter men det är någon lippo smart grej i...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 701
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Min häst har ganska rak rygg, väldigt hög manke, dåligt med ryggmuskler och ganska stora rörelser. Det har skapat problem då jag...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
1 984
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp