SadelhjÄlp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ejohansson_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 620
E

ejohansson_

Hejsan!
Jag har en fråga om vad ni tror för sadel som skulle passa till en angloarab. Det är en hoppsadel jag är intresserad av. Hästen har manke som de flesta fullblod har. vad tror ni för bomvidd? normal mot smal eller bara normal? de märken jag kollat på änsålänge är Wintec och Griffin flatback "Robert Whitaker". Vad tror ni, det är svårt när man inte sett hästen, men ett litet humm?

Tack på förhand

Sv: SadelhjÄlp!

Alla hästar har manke :cool: ;)

Jag har sätt en angloarab som behöde XXXW och en som behövde N så bomvidd kan man inte säga utifrån rasen.

Är hästen rak eller svängd? Har han takformad rygg eller rundrygg? Hur vid är han i grader? Kolla "sadellistan"

Hur mkt får sadeln kosta?

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 319
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 024
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 510
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
1 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka