Sadelhjälp!!!

antiloop8

Trådstartare
Jag blir TOKIG!! :devil:
Köpte en splirrans ny sadel idag. Den hade kostat 6000:- men pga. av revisionskontroll fick 2 sadlar inte finnas i lagret varpå de sålde ut dom för 500:-/st.
En hopp o en dressyr. Samma märke.

MEN...jag kan inte tyda märket :devil: :crazy:
Den är i läder.
Det står close contact England 17"
över där står "Saralen/saracen" eller något sådant, någon som har en aning om vad det är för någon?

Det är "guld" ploppar med ett hästhuvud med flygande man (kan ha fel, har inte sadeln här)
Alla metalldelar står det "Sprenger" på iaf.

Snälla någon, jag blir tokig när jag inte vet vad det är för nån :bump:

Sv: Sadelhjälp!!!

Det borde stå Saracen.

För googlar jag 'sadel saralen' får jag endast upp denna tråden. Inget annat.;)

Edit: Det måste vara en ovanlig sadel du har köpt. Jag hittar inte ett smack.
Googlade runt lite igår kväll som jag lovade, och det enda jag har hittat på 'Sprengen' är allt annat än sadlar. Flyweils, stigbyglar, bett och andra mindre hästdetaljer.
Får upp lite på själva resultatlistan av google-söket, men sen när jag klickat in på länken så hittar jag i n g e t.

Det är ju allt lite spännande och se vad det är för sadel.

Edit igen: Det verkar som att det skulle kunna vara en brittisk sadel.

Senast ändrad:

pichers1.jpg

hihi.. Du har så rätt!

Men jag får väl svara för TS då jag vet att hon har haft problem med att få över bilderna från sin mobil.;)

Jag har letat som en tok men kan inte hitta något mer än att den är väldigt lik en Kentaur sadel.

Ska försöka lägga in bilderna igen via sambons dator

Vilken fin sadel! :love:
Det var längesen jag hade en svart sadel. Nästan så man tycker det är finast nu ju. ;)

Vet inte vad den är lik för annat märke.
Är urkass på sånt.

Jag tror inte sadeln är Engelsk. Det står design England - troligen för att ge intryck av att vara en engelsk sadel.

Ja jag har verkligen ingen aning :D
Men den är jättefin och superskön att sitta i, det är huvudsaken :bow:

Men vore kul att veta vad det kan vara?!

Jag tror inte sadeln är Engelsk. Det står design England - troligen för att ge intryck av att vara en engelsk sadel.

Jo, men det jag reagerade på vad att alla sökningar jag fick av 'Saracen' och 'Sprenger' som har med sadlar och annan hästutrustning att göra hade engelsk anknytning.;)

Har just hittat en sida med massor med träns från Saracen. Kan det vara så att de slutat tillverka sadlar månne? :confused:

Verkar vara nåt engelskt

Jo.. men jag hittade en hemsida som sålde hästutrustning av de märkena. Och nu var det ju inte just sadlar enbart, men nånstans stod det att det var engelskt.

Nu hittar jag inte dit igen.. Ska kolla vidare på detta. ;)

Jag hittade också massa Saracen-träns i engelska och amerikanske butiker berorende på vad jag använder för sökord och hur min sökmotor är inställd.

Om man tillverkar lädersaker i England låter man inte bli att skriva det på grejerna därför är jag tveksam till om den är gjord i England. Lädret kan såklart vara engelskt/engelsk kvalitet även om tillverkningen skett nån annanstans.

Spernegr gör så vitt jag vet enbart saker av metall, t ex till sadlar (förutom bett och sporrar och sånt som de flesta känner till).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka