sadelinpassning, behöver hjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lkn02001
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 983
L

lkn02001

hej!!
Jag har problem att hitta sadel till min kallblodstravare, har provat massor men det största problemet är att dom glider fram. har nu fått tag på en thorowgood griffin cob dressyr. den ligger still och i ett bra läge, problemet är att den är för låg i manken, dessutom känns det som man hamnar lutande framåt i sadeln. Kan det vara ¨så att den är för ´vid i bommen ändå då`? är det någonsom vet om man kan värma om bommen i denna sadel?

lisan

Sv: sadelinpassning, behöver hjälp

Den går inte att värma om, men kan du inte köpa en i smalare bomvidd(finns ofta begagnade)

lkn02001 skrev:
hej!!
Jag har problem att hitta sadel till min kallblodstravare, har provat massor men det största problemet är att dom glider fram. har nu fått tag på en thorowgood griffin cob dressyr. den ligger still och i ett bra läge, problemet är att den är för låg i manken, dessutom känns det som man hamnar lutande framåt i sadeln. Kan det vara ¨så att den är för ´vid i bommen ändå då`? är det någonsom vet om man kan värma om bommen i denna sadel?

lisan

Du har samma problem som mej. jag har ju oxå en kallblodstravare. Har du ingen exteriör bild att lägga ut?

ska ta en bild när jag åker ut i morgon! hon är just nu väldigt omusklad i ryggen men jag anar att hon blir riktigt bred när hon lägger på massa.
Det är klart at tjag kan försöka hitta en smalare sadel, men jag måste då sälja denna först.
hörde att man kan lägga en hel pad under och kanske få det att funka, är lite skeptisk till det då jag anar att det ändå blir tryck på manken genom paden?

lisa

Ser fram emot bild imorrn. Ska bli kul o se om våra hästar är lika exteriört. Hur hög är din o vad har h*n för stam?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi har en sadel som passar bra till vårat kallblod, enda problemet är att hon har typ ingen manke alls och alla sadlar vi provat...
Svar
4
· Visningar
934
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 718
Senast: Oknytt
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 630
Senast: Fibusen
·
Utrustning Köpte en sadel igår åt vår ponny (arabkorsning, kort i ryggen med liten manke), en dressyrsadel där det går att byta koppjärnen... 2
Svar
20
· Visningar
3 371
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka