Sadelinpassning?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jennifer80
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 923
J

Jennifer80

Har någon tips om sadelutprovare i Gävleborgslän? Jag letar sadel till min 7 årig arab, nu lånade jag en begagnad Passier. Verkar ligg bra på hästen, men för mig är den för stor och tyvärr en hoppsadel:(
Tackar för alla svar.

Sv: Sadelinpassning?

Siv i Rengsjö.
Hon höll till i Bollnäs förr, duktig och "oberoende" hon säljer (eller sålde i alla fall inte) några speciella märken.
Mobiltfn: 073-3781414
Telefon: 0278-15100

Hofors har ett vet inte om de provar ut:
Storviks Rep & Sadelmakeri
Telefon: 0290-12008
Telefax: 0290-32323

Sen finns det ett sadelmakeri i Delsbo, men jag vet inte om de är utprovare också:
Delsbo Läderverkstad
Telefon: 0653-21212

Beroende på om du bor i södra eller norra delen av länet, det finns ett sadelmakeri i Sundsvall som också provar ut:
Hanngrens Sadelmakeri AB
Mobiltfn: 070-6717011

Tfn/Fax: 060-611287

Lycka till! :)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka