Sadelköp, vilken modell?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 788
T

Tican

Jag ska köpa sadel snart, och åka till en utprovare för att göra det. Men - jag vet inte vad för typ av sadel jag vill ha. :crazy:

För egentligen är jag dressyrryttare. Det är den gren jag tränar. Men när jag tänker efter så rider jag ut, hoppar, rider fort osv betydligt mer än vad jag rider dressyr. Så - jag kanske inte borde ha en dressyrsadel? Men allroundsadlar är å andra sidan det värsta jag vet. Och om det är en hoppsadel måste den vara väldigt flatback - tips på nån sån? Och vad är egentligen en "fälttävlanssadel", kan det vara nåt..?

Hjälp!

Edit: Min budget ligger nog på typ 10000, och min plan är att försöka hitta en begagnad. Och jag vill helst inte ha två sadlar, jag vill ha en av bra kvalitet istället!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sadelköp, vilken modell?

men kan du inte köpa en dressyrsadel m flat säte?

Eller en typ Butet eller Devoucoux hoppsadel, jag har en Devoucoux (till salu *viskar) dom är djupa i sätet o går utmärkt att "dressyra" i. kanske inget man tävlar med, men lite "allround" fast ändå inte någon hemsk allroundsadel, för dom är verkligen varken eller.

Sv: Sadelköp, vilken modell?

henri de rivel då,kan det vara nått? ligger runt 8.000-12.000 i nypris. jag har en allround flatback från det märket och den är ju bara helt underbar! :love:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Barret
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har fått ett litet märke i sätet på min dressyrsadel- Typ som ett mikroskopiskt hål. Har tyvärr varit "tvungen" att rida ut i den i...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka