Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur kan man fixa ett sådant? Jag har tänkt ha min vanliga sadelhängare till den bomlösa och jag vill ha sadellås till den, men hur ska jag kunna fixa något som funkar bra? Någon som har egna lösningar att dela med sig av?
Ingen? Alternativet blir att jag får fortsätta köra omkring med sadeln i bilen... Det har varit en del sadelstölder i stall runt vårat den senaste tiden och jag vill verkligen inte bli av med min!
Om det är en bomlös med hög frambom kanske du kan dra en kedja igenom tunneln mellan frambommen och sadeln. Ett saftigt hänglås på det så ser det väl avskräckande ut?! Eller så funkar det med någon form av cykellås.
// Linda
Skruva sadelhängaren i väggen med skruv som inte går att skruva ur (men se för jösse namn till att du vill ah den där ett tag *s*). Sen drar du plastat kedja och låser med hänglås så att sadeln inte kan lyftas/dras av sadelhängaren.
DÅ måste de klippa kedjan eller borra sönder skruven för sadelhängaren (alt skära sönder hängaren) och förhoppningsvis anser de det inte värt besväret.
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Hundavel & Ras Jag ser egentligen inga större problem med att folk köper korsningar av små sällskapsraser, typ bichonraserna, förutom just att det inte...
Hästmänniskan Det är ett treårigt fjordsto av större modell. Rätt tuff och självsäker. Jag sålde henne främst för att jag inte kände att jag hade tid...