Sadelpadd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Remont
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 872
R

Remont

Fråga:finns pad som man liksom "fyller ut" med när sadeln inte ligger intill på ryggen riktigt.Svårt att förklara och säkert ännu svårare att förstå, men min häst har en bra sadel, men det är liksom för mycket luft mellan sadel och ryggrad.(En arm kan gå in där)Har tittat efter andra sadlar, men de jag provat ligger ännu sämre..... :(
Kloka råd mottages tacksamt.

Sv: Sadelpadd?

Men ska inte sadeln ligga mer intill hästen ?
Eller-har jag fel (igen) :eek:

Det beror ju på hur du igentligen menar.. att det finns gott om plats runt ryggraden gör ingenting... har du bild?

Beror ju på var du får in armen. Är det i ryggkanalen så är det bara bra. Är det någon annanstans typ under bakvalvet eller i mitten av sadeln är det INTE bra!

Neej, har tyvärr ingen bild.
Jo det är ju i ryggkanalen.Alltså om jag står snett framför hästen kan jag se hela ryggraden, men såklart inte genom hela sadeln för den ligger ju intill baktill. Äsch vad svamligt det blev.Tack för era tappra försök :bow:

Här har du två bilder.. här ligger sadeln oki...

sadelbakifran.jpg

sadelframifran.jpg

är det så här du menar?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 755
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 352
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 671
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka