sadelproblem

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare magda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 700
Sv: sadelproblem

Man ska inte ha en sadel på 90 om hästens storlek är 90! Man ska alltid köpa en sadel där dom har att växa i. Du skrev till mig att bom 31 inte passade alls, men jag har pratat med flera sadelmakare och alla har sagt 100-107 och medel var 102-105. Men din 31 kanske inte passar pga att det är för mkt stoppning kring manken. Har du tagit ut en sadelutprovare som har kollat igenom hästen och sadeln och sagt att den är för liten? Hästen kan också få gropar kring manken om hon eller han inte rids korrekt och har en sadel som tippar fram (behöver inte vara för vid, men är bara fel modell till hästen och fel modell till ryttaren)
Har du en dressyr eller hopp? dressyradlarna är vidare.

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 283
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 714
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 863
Senast: Debsie
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?