Sadelproblem...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Santanico
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 142
Sv: Sadelproblem...

Tanken har slagit mig :idea:

Men jag kan ju inte PM alla användare här utan måste begränsa mig till de som bor i Skåne, håller på med western och har en bra tränare att rekommendera... Och hur hittar jag dessa? :confused:

Hästen är mycket markjobbad och rör sig bra utan ryttare. Dock är hon stelare i vänster varv men detta har vi jobbat mycket med. Kanske för mycket, dvs vi har kanske fokuserat för mycket på det varvet vilket har resulterat i ojämn muskelbildning... :confused:

Hmm, jag har ju redan en svindyr sadel :o

Jag ska självklart kolla upp det. Inte roligt att behöva tänka på detta hela tiden...

Ja, klicka runt lite i trådarna och kolla vilka användare som är från Skåne t.ex

Eller så lägger du ut en annons under radannonserna.

Det krävs lite jobb från din sida alltså ;)

Så svårt är det väl inte, du vet ju vad gett för din sadel, dra av typ 10-20%, och begär det i inbytespris, för det är ungefär vad försäjare lägger på efter inköpspris, ge seda inte efter, för det finns många sadelförsäljare, och om din sadel var dyr och relativt ny så kan dom inte förlora på det.
När det sen gäller tränare så finns många superbra tränare i just skånetrakterna, det är bara att pröva sig fram, lycka till.

Fan, jag som tänkte få allt serverat på silverfat ;)

Du kan ju också höra efter med westernklubbar i skåne om dom vet några tränare som är villiga att åka ut och hålla lektioner..

A_K_N skrev:
Varför litar du inte på vad din tränare säger då?

Det är inte en självklarhet att varken tränare eller sadelförsäljare har de rätta kunskaperna om hur en sadel ska ligga. Jag skulle vända mej till en utbildad sadelmakare.

:bump: Jag har två helt olika breda hästar, som jag rider med samma bomlösa westernsadel. Behöver aldrig vara rädd att sadeln inte ligger rätt om hästarna tappar eller musklar sig:banana:

Nu är jag fritidsryttare utan tävlingsambitioner som bara rider westernlektion en gång i veckan och resterande i skog och mark. Detta fungerar kanon för mig!

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Barret
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 909
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 206
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 872
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka