Sadelproblem....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pyttelyttan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 584
P

pyttelyttan1

Har en ponny som stått ett tag och nu är igångsatt igen men hon har tappat muskler såklart....
Hennes sadel hon hade innan funkar ok (normal bom) och hon verkar trivas med den (använder den med en gelpad under så det inte ska trycka nånstans). Men sen har jag fått låna en dressyrsadel av en kompis (syntet men väldigt skön att rida i) med vid bom. Vet inte om den kan passa. Det måste väl vara bättre att ha en vid sadel och lägga t ex en fårskinnspad under så den inte halkar omkring än att ha en sadel som är för smal i bommen för då måste den ju klämma och göra ont.
Om jag rider något pass/vecka i dressyrsadeln med en tjock pad under och hon känns fin och så - kan det funka tror ni? En vid bom borde ju inte göra nån skada tycker man...? Inte som en för smal...
Just nu är hon ju rätt muskelfattig men under sommaren kan vi vara ute i skogen och klättra och så och då breddar hon sig ju.
Jag veeeet att man ska åka och prova ut riktigt och så men tyvärr har jag ingen i närheten som gör sånt och just nu är det en kostnadsfråga också (har haft så jäkla dryga vet.kostnader ett tag).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 169
Senast: muslidag
·
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror... 2
Svar
20
· Visningar
5 420
Senast: Freazer
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 290
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur