sadelprovare

H

hippihopp

hej alla bukisar där ute ! :laugh:

tänkte bara fråga om det är någon som vet ungefär vad en sadelprovare kostar ?:confused: och kostar det mer om man provar fler sadlar ? och kommer dom hem till en eller ska man åka iväg till t.ex. en affär ?
 
Sv: sadelprovare

Senast jag hade en ute så tog hon 600,-. Hon hade massor av sadlar med sig och vi höll på och provade och provred flera stycken. Vill höll nog på 2 timmar och det var ett fast pris.

Jag har ingen erfarenhet av att resa till butik med hästen för att prova sadlar men jag vet att sådana ställen finns. Fördelen är att det brukar finnas flera olika märken på sadlar att prova.
 
Sv: sadelprovare

Det finns både och. Jag har vart på två sadelutprovningar. Den ena kom sadelutprovaren till oss,massa sadlar med sig, på den andra tog vi med hästen och åkte till en sadelutprovare med butik. Tror båda tog ca 500:- som drogs av om man köpte sadel.I regel provar man nog rätt många sadlar,priset är samma.
 
Sv: sadelprovare

Jag brukar ha en sadelprovare som kommer hem till mig. Hon tar 200:- + moms + reseersättning 20:-/ mil.
Hon frågar först över telefon lite om hur hästen är byggd och vad det är för typ av sadel som man är intresserad av. Sen tar hon med sig bilen full av de sadlar hon tror ska passa.
Första gången hon var hos mig tog det ca 3 h. Jag fick prova olika sadlar och fick rida ordentligt i de som passade bäst för både mig och hästen.
Hon säljer både nya och begagnade sadlar. Pris från 3000 upp till 30 000:-.
De begagnade sadlarna är omstoppade och i ordning eftersom hon själv är sadelmakare.
De senaste gångerna hon har varit ute har det gått fortare för hon vet ju vilken typ av sadel som passar.
 
Sv: sadelprovare

Jisses, snacka om att dom jobbar gratis!

Sist (3,5 år sen) jag hade ut en så kostade hon 725:- ink. moms och resa. Hon hade med sig ungefär 10 sadlar och jag 10, tog kring 2 timmar. Och det tycker jag är ganska lite betalt!
 
Sv: sadelprovare

På Sharpman där man provar hur många sadlar som helst och provrider och håller på så kostar det 500:- tror jag.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 747
Senast: Mogge
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 441
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Hej, Min pappa har gått bort. Jag har inte haft kontakt med honom på flera år och är inte sugen på att städa ur hans hem. Jag är inte...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: corzette
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 850
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp