Sadelskada!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 3 225
Sv: Sadelskada!

jo, när jag tänkte på hur det borde ha hänt vet jag precis vad mackan skulle ha gjort för att förhindra att den damp i backen :D
och om hästen samtidigt hoppar undan försöker man juh faktiskt hålla i den även om det bara är sadelgjorden man råkar ha i handen..

fast hon får juh fråga gitta själv om det är OK att låna MP's sadel.. men vi vet juh att den sitter juh rätt så bra iallafall.. bättre än någon okänd sadel.. :)

Mmmm

Jo det får hon göra, vi kan ju inte precis göra det åt henne. Men någon annan sadel får inte komma på inte ens över en lektion.

När ska vi åka idag?

nja, det skulle väl vara om J eller G provade ut den uppe i stallet då, ridlärarna ska man juh kunna lita på..

jag har en del att göra hemma (brorsan fyller juh imorn, ska göra smörgåstårta! :love: ) men kl 18 kanske.. jag kan ringa senare när jag har bättre uppfattning om tidplaneringen :)

Nej, det vill jag inte. Hon har så vidd bomvidd som du vet.

Jag skulle vilja in på ikea å köpa ram.

Kan inte någon sadelmakare här i Sverige som är auktoriserad av stübben byta sitsen? Det borde ju gå att skicka efter deras läder så man får rätt kvalitet.
En kompis skickade sin Röösli för omstoppning till fabriken (kommer inte ihåg var den finns, Österrike kanske?) det tog minst ett halvår innan hon fick tillbaka den....:crazy:

Nja han på stubben jag pratde med sa att den skulle till schweiz å han jobbar ju för stubben. Men förhoppningsvis går detta fort. Stubben har väll viss pres på sig, många känner till dom.
Röösli är ett märke som iaf inte jag har hört talas om. Men jag ska prata lite mer med honom nästa gång jag ringer.

moonlightgarden skrev:
Nja han på stubben jag pratde med sa att den skulle till schweiz å han jobbar ju för stubben. Men förhoppningsvis går detta fort. Stubben har väll viss pres på sig, många känner till dom.
Röösli är ett märke som iaf inte jag har hört talas om. Men jag ska prata lite mer med honom nästa gång jag ringer.

Har du inte hört talas om Röösli? Dyrast och bäst.....

jo, dyrt och bra, men säljs typ bara på ingdams av nätaffärerna.. dvs inte det mest förekommande märket bland sveriges hobbyponnies.. :D

JO numera har jag det, beastiebabe fyllde in mig om vad det var igår i bilen :)

Islandssadel, så jag borde nästan veta mamma har ju islandsstall på gården sin...

Ringde kompisen å klagade när hon aldrig fick hem sadeln igen?

apocalypsen skrev:
Kanske man skulle tänkt på innan man drattade sadeln i backen.
Har du en dressyrsadel kan hon ju rida med den annars får ni väl försöka låna av någon. Vilket kan vara trixigt, personligen lånar jag aldrig ut mina sadlar men ni kanske har någon vänligare själ än mig i stallet:devil:

Kom på att ridskolan som min medryttare rider dressyrlektioner på är dom jag har köpt min gamla sadel av, inte för att den ligger lika bra som min nya sadel (den ligger inte still vid hoppning). Så kan hon fråga om hon får låna den på dressyrlektionerna om den andra hästen inte går med (vilket den inte bör göra eftersom att den är ganska ny, å det är mest privata hästar på den lektionen).

Å har jag tur så får jag nog låna stallägarens westernsadel som köptes in till shettisen som ska ridas in. Vi har suttit å kollat igenom den 3 st. Stallägaren är ju ganska duktig men man bör väll ta ut någon ordentlig som kommer å kollar, får då kan jag fråga om jag får låna den. Off topic: då måste jag ju köpa ett westernträns :angel:

Ja, och hatt.....:D och sen kanske du inte vill ha tillbaka din sadel utan är fast i western ridningen....

Kommer inte ihåg om hon ringde, det var kanske lite språk problem...men jag vet att någon som ändå åkte ner skulle säga till....hon fick sadeln sedan men det tog ju onödigt lång tid för "bara" en omstoppning

Nja det tror jag inte, viist western intresserar mig, men jag tycker om dressyr å hoppning oxå. Synd att man inte har råd med allt...

Hm, tur att jag ska skicka igenom stubben då, för då kan man ju ringa honom å fråga så kan ha ta reda på vad som hänt åt en. Det var vädligt onödig tid med tanke på att det tar inte ens en dag att stoppa om en sadel...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka