Sadelstorlekar? hjälp!

missbusig

Trådstartare
Jag behöver hjälp, jag har kollat runt här på bukefalos men har inte fått något klart svar på sadelstorlekarna?
Jag vet inte Hur man kan jämnföra tex. "Wide = 33 = 110°"? nu vet jag att exemplet var fel och det är just detta jag behöver hjälp med.
Small=?
Medium=?
Medium Wide=?
Wide=?
X-Wide=?



Vissa skriver ju "32 i vidd" och vissa skriver "Storlek Wide" , man förstår ju när dom skriver ex. MW eller Wide men jag förstår inte när dom skriver 30, 31,32,33? Hur kan man jämföra dessa sett med varandra?

Hoppas någon förstår, behöver verkligen hjälp. :D
 
Sv: Sadelstorlekar? hjälp!

Alla sadelmärken är olika, så det finns ingen somhelst logik i det hela ;).
 

Liknande trådar

R
Utrustning Jag behöver köpa en sadel som jag kan använda tills det dyker upp en sadelutprovare i närheten och det är minst 6 veckor bort.. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Raderad medlem 142449
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 496
Senast: Bortglömd
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 305
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 357
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp