Sadeltips till denna häst?

Anna Lilja

Trådstartare
Hej alla kloka.
Jag ska köpa både en dressyrsadel och en hoppsadel till hästen. Det är ett halvblod på 172 cm. Jag skulle beskriva honom på följande sätt: rak rygg, ganska kort, normal mot markerad manke, omusklad för dagen. Vad har ni för tips på sadlar? Jag lånar en dressyr Frank Baines för tillfället som funkar, men den är lite för svängd för att jag skulle välja att köpa en sådan. Tips?

PICT0007.jpg

Sv: Sadeltips till denna häst?

albion är det första jag skulle testa på den ryggen. den är kort och rak. många raka sadlar har väldigt långa kilbossor och då tror jag du kommer få problem med längden.

albion är det första jag skulle testa på den ryggen. den är kort och rak. många raka sadlar har väldigt långa kilbossor och då tror jag du kommer få problem med längden.

Tack för tips! Håller ni med om beskrivningen på hästen "rak rygg, ganska kort, normal mot markerad manke, omusklad för dagen"? En kompis till mig tycker inte att han har kort rygg, men jag tycker det. Vad säger ni?

Är Albion tips både för dressyr och hopp?

jo jag tycker han har väldigt kort rygg för att vara en stor häst. om man ser hela överlinjen så är han inte så kort, men man måste ju se på den delen där sadeln ska ligga, dvs bakom bogbladen och minst en handsbredd från virveln.:)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: warg
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka