Sadelunderlägg

eliis

Trådstartare
Har funderat på det här ett tag. När man har en utprovad sadel som är stoppad och passad efter hästen. Stör det då om man lägger in en fårsinnspadd mellan?

Ni som har paddar, eller fåskinnspaddar, har ni det för att sadeln inte passar eller?

Sv: Sadelunderlägg

Ja, det gör det. Har man en sadel som passar hästen ska man inte ha någonting annat än ett tunt shabrak eller vojlock under.

Jag har en renskinnsvojlock pga att min häst har tappat muskler under en flera månader lång vila så sadeln har blivit för stor, jag ska köpa en ny sadel som passar såklart. En padd är en nödlösning.

Jag har fårskinns padd när jag hoppar, det är stötdämpande och så har jag en padd som reser sadeln bak till den ena, han ser ut så i kroppen- sadeln är inte för trång.

Jag ska köpa de, pga att de blir som en stötdämpare, vill inte att min lille polle ska få ont i ryggen :] Men jag tkr också det är snyggt.

Men det kan väl oxå vara en smaksak?

Jag har ingen lust att köpa en häst som är perfekt för hästen, jag tar en något för vid sadel så han kan muskla i den. Därför kommer jag ha fårskinnspadd, sen gelépadd och slutligen ingenting.

jag har precis köpt två måttbeställda sadlar och undrar om man kan ha fårskinnspadd under? (Har en som jag hade under gamla sadeln)

öhm det verkar väl korkat med tanke på att dom är just måttade efter dig och dina hästar ffa, d.v.s. dom ska ligga helt klanderfritt... Och lägger du i en padd då får du inget uttrymme = sadeln blir smalare och hämmar muskelbyggnad.

Breccia_ skrev:
Jag har ingen lust att köpa en häst som är perfekt för hästen, jag tar en något för vid sadel så han kan muskla i den. Därför kommer jag ha fårskinnspadd, sen gelépadd och slutligen ingenting.

En häst som är perfekt för hästen :rofl:
Var bara tvungen ;)

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 146
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Ajda
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka