sadelutprovning?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fonen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 564
F

fonen

hur funkar de?...kommer dom ut mer för att se vad de är hästen passar i eller är de meningen att man ska hitta en sadel?

ska såklart ringa och fråga om ja hittar någon men vad är de man bör veta innan dom kommer?
ska man veta vad man vill ha?

Sv: sadelutprovning?

Du bör kunna berätta om du vill ha en dressyr eller hoppsadel och hur mycket pengar du tänkt lägga på sadeln.

Sedan är det från sadelutprovare till annan om de har sadlar att ta med för dig att prova, eller om du själv lånar ihop några som kan vara vettiga...

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
611
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
933
Senast: Bison
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025