Sadelvård nubuck-material?

heland68

Trådstartare
Har en älskad ST comfort-sadel och undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig? Delar av sadeln är i vad jag tror heter nubuck (mockaliknande), och frågan är: hur sköter man det? Antar att det inte är ljummet vatten och olja, eller?

Sv: Sadelvård nubuck-material?

Man ska väl abra borsta av det? Man ska iaf INTE använda nåt fett/olja, utan isf om det finns speciellt putsmedel från tillverkaren. Griffin har t.ex. nåt rengöringsmedel för sina sadlar som man använder på sitsen med, så du kan ju maila ST eller ringa en ÅF och kolla.

Sv: Sadelvård nubuck-material?

Har för mig att man ska borsta av den och sedan spraya med ett spray som man köper i en skoaffär typ mockaspray. Den sprayen är vattenavstötande också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
Utrustning Hej! Behöver lite hjälp. Rider en fjording som är väldigt stark och het och gärna vill springa på men samtidigt så är hon känslig i...
Svar
1
· Visningar
3 471
Senast: Chewal
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
38 933
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 064
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka