Sadelvård

• Western
  • Trådstartare Trådstartare GD1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 912
G

GD1

Har precis fått hem en sprillans ny sadel från USA, vad ska jag göra för behandling med den??

Sv: Sadelvård

Om den knarrar när du rider, kan du hälla rikligt med babypowder där den knarrar, annars blir man ju halvt om havt döv när man rider :smirk:. En annan sak är att böja stiglädrena rätt så att du inte får ont i anklarna när du rider. Tror jag såg en tråd om det här för inte så länge sedan. Annars är det väl inte så mycket mer att göra än å njuta av en ridtur i en sprillans sadel :D

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
315
Senast: MayGrace
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: Ramona
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 363
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls...
Svar
12
· Visningar
791
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka